Tuesday, April 28, 2009

ziarah minggu ini

salam.


Pagi tadi masa tengah lepak-lepak kat kuliah,tiba-tiba mata saya ternampak seorang wanita melayu diseberang jalan sana.Nampak keletihan membibit beberapa plastik makanan.Lantas saya mencampai telefon bibit dan terus mendail nombor yang kesekian lama tersimpan didalam hp.


Mata masih memerhati kearah batang tubuh yang sama sejak tadi."angkat la..angkat la.."saya bermonolog.Tiba-tiba wanita tadi dalam keadaan kelam kabut meletakkan plastik-plastik makanan yang dipegangnye tadi dan mula mencari sesuatu didalam beg sandang Jansport nye.ehe.."salam. pah!haa..ada apa?"suara kak asma sayup-sayup dihujung corong telepon.


Rupanya-rupanya k.asma tengah tahan tramco nak balik hayyu sabi.Petang nanti kak asma ada kelas lagi.Plastik yang banyak tu rupanya ikan yang kak asma beli untuk dimasak tengah hari tu.Antara gap tu kak asma nak balik masak.yang best nye kak asma ajak balik rumah dia dan petang nanti boleh turun datang kuliah sama-sama.So,,bermula la perjalanan hari ini ke rumah madam Asma dan suami.(O_0)


Datang rumah kak asma ingat nak tolong masak,tapi sempat tolong potongkan zabanih je.Yang lain suma kak sema dan suami yang buat.huhu.(malu betul)(T_T).Kak asma masak sambal ikan dengan sayur zabanih.Sedapppp sangat!(tq kak asma)maklumlah tangan madam.Masak simple2 je,tapi rasa dia memang powerr!
Sambal best..


Lepas makan tu,rehat-rehat kejap,pastu kami turun balik menuju ke kuliah..Tapi sebelum tu sempat lagi minum petang.Kopi family kak asma.best jugak!


Apa kesimpulan yang dapat?kesimpulan nya,kalau nak pandai masak,kenalah kawin dulu.hehe~

1 comment:

  1. aku x kawen pon pandai je masak...
    sedap x sedap blkg kira...
    janji xde yg tunggu toilet lps mkn
    hahahhahahah

    ry blk pah?

    ReplyDelete